Quake na Arduino? Ależ proszę!
Czasy, gdy na Arduino można było zagrać co najwyżej w Tetrisa na diodach świecących, odeszły do przeszłości wraz z chwilą przeniesienia ośmiu bitów na wciąż istotny, ale drugi już plan. Moce drzemiące we współczesnych mikrokontrolerach pozwoliły nie tylko przenieść tam kultowego Dooma, ale i późniejszą, równie legendarną grę o większych wymaganiach: Quake. Gra ta słynęła z jednych z pierwszych rozwiązań prawdziwego 3D i w czasie swojej premiery wymagała najmocniejszych kart graficznych, a i tak gracze stawali przed kompromisem wyboru między szybkością, a jakością. Jak się okazało, niedawno przeze mnie prezentowany Arduino Nano Matter, oczywiście za sprawą sporej pracy zespołu pod kierownictwem Nicoli Wrachien, dał radę i teraz każdy może sobie zagrać w tę grę na gamepadzie Arduino, który jest płytą bazową pod Nano Matter, zawierającą także wyświetlacz, joysticki i pozostałe elementy składające się na przenośną konsolę.
Przy okazji projektu powstała otwarta biblioteka Matter wspierająca tego typu projekty, specjalnie zaprojektowana dla mikroprocesora Silicon Labs MGM240S. W całym projekcie najbardziej zdumiewający jest fakt, iż nowy standard, zdobywający tak szybko popularność w tak zaawansowanych zadaniach bazuje na maleńkiej płytce serii Nano, cenionej od lat właśnie za kompaktowość.