Elektroniczna rakieta do ping-ponga

Przyznaję, że ten pomysł jest chyba jednym z najbardziej szalonych, jaki do tej pory widziałem, który wykorzystywałby Arduino. Wbudowano go bowiem w rękojeść rakietkę do ping-ponga. Wydawałoby się: w jakim celu? By zliczać trafione uderzenia? Byłoby tak pewno w przypadku użycia ośmiobitowego Arduino, tu jednak pracuje Nano 33 BLE, który przede wszystkim korzysta z akcelerometru. Dzięki temu analizuje się ruchy rakiety, tworząc statystyki niezbędne w treningu. Jak donosi twórca dzieła, rozpoznawalność sięga 89%, więc jest bardzo wysoka, a ta rośnie wraz z umiejętnościami ćwiczącego.
W rękojeść wbudowano także mały ekran OLED z mierzonymi wynikami, a całość zasilana jest wbudowanym akumulatorem. Jedyny problem polega na tym, by całość tak zorganizować pod względem mechanicznym, by nie tylko uzyskać stabilność, ale przede wszystkim nie zmienić parametrów samej rakiety – nie tylko wagi, ale także jej rozmieszczenia. No ale gdyby nie takie wyzwania, nie byłoby postępu.
Link do projektu:
https://www.hackster.io/s4muela/smart-table-tennis-bat-with-live-analytics-360981












































