Debuger w nowym Arduino IDE

Debuger w nowym Arduino IDE

Miłośnicy arduinowego środowiska IDE otrzymali niedawno długo oczekiwaną funkcję: debugowanie. Na czym ono polega i do czego może się przydać? Podczas uruchamiania większych programów zwykle wstawia się kontrolne wysyłanie stanów zmiennych, używając funkcji Serial.print. Dzięki temu możemy zdefiniować te fragmenty kodu, które wykonują się prawidłowo, a także testować je w różnych warunkach danych wejściowych. Gdy już aplikacja pracuje jak należy, zwykle usuwa się te linie albo zamienia w komentarze na potrzeby przyszłych zmian.

Narzędzie do debugowania pozwala wstawić tzw. pułapki, w których program zatrzyma się i będziemy tam mogli przejrzeć stan zmiennych. Teoretycznie wychodzi na jedno, ale nie ma wymagań wstawiania w kod programu zbędnych linii i zaciemniania jego istoty. Poza tym takie instrukcje w jakimś jednak stopniu wpływają na wydajność i zasoby.

Nie każda płytka wspiera debugowanie, lecz lista ciągle się poszerza. Wsparcie mają przede wszystkim nowoczesne płytki, dla których pisze się często złożone programy.

Debuger pojawił się w wersji 2.3 IDE. Przypomnę, że po latach wspiera ona ponad 1000 płytek, została pobrana prawie 40 milionów razy, a na temat Arduino i środowiska IDE napisano ponad 3000 książek. Z pewnością żaden standard związany z mikroelektroniką nie zrobił dotąd takiej kariery.

Powiązane tematy

Płytka edukacyjna TME-EDU-ARD-2Płytka edukacyjna TME-EDU-ARD-2Sprawdź tutaj

Przeczytaj również

Nasi partnerzy

TMETech Master EventTME EducationPoweredby
Copyright © 2024 arduino.pl