WORM - automatyzacja „artystyczna”

WORM - automatyzacja „artystyczna”

Między powielaniem prostych brył, a pracą artysty różnica jest zasadnicza. W pierwszym przypadku zadanie jest oczywiste: tworzyć kopie zaprojektowanego kształtu, jak najbliżej ideału, gdzie kolejne egzemplarze nie mogą się różnić albo różnice mają być zgodne z założeniami. Po drugiej stronie stoi artysta, tworzący kształty niepowtarzalne i nieplanowane do końca w szczegółach. Takie subtelności jak ślady pędzla czy dłuta mają i muszą być nieokreślone, a stworzenie dwóch identycznych kopii nie tylko jest niemożliwe, ale zabiłoby ideę. Do tej pory automatyzacja nie miała tu za bardzo czego szukać. Owszem, od dawna powstają kopie dzieł sztuki, odwzorowujące najdrobniejsze szczegóły, lecz są to skany oryginału.

WORM – system alternatywnego podejścia do zadań tworzenia brył – łamie te ograniczenia, używając elementu nauki tworzenia zgodnego z ludzkimi działaniami. System nie kopiuje ruchu na przykład pędzla, by uzyskać te same wyniki, a uczy się jak pracuje pędzel w rękach człowieka. Dlatego bryły stworzone w tym systemie będą się różnić, ale dokładnie tak, jakby się różniły, gdyby produkował je człowiek.

Pierwsze próby takiego podejścia do pracy automatu są realizowane oczywiście na Arduino. Otworzy to w przyszłości rynki brył czy obrazów indywidualnych i zarazem produkowanych przez maszyny.

Powiązane tematy

Płytka edukacyjna TME-EDU-ARD-2Płytka edukacyjna TME-EDU-ARD-2Sprawdź tutaj

Przeczytaj również

Nasi partnerzy

TMETech Master EventTME EducationPoweredby
Copyright © 2025 arduino.pl